Różne są metody docierania do potencjalnych klientów. Dziś mamy to szczęście, że internet daje nam nieograniczone możliwości. Wystarczy skorzystać z kilku kanałów, by znacznie zwiększyć swoje zasięgi. Zostać Influencerem? To pierwszy krok, by zacząć robić naprawdę duże pieniądze. Trzeba tylko wiedzieć, jak mądrze wykorzystać internetowy marketing i możliwości jakie jaką poszczególne portale społecznościowe.
Facebook – nie tylko do znajomych
Facebook początkowo pełnił funkcję serwisu umożliwiającego lepszy kontakt ze znajomymi. Kiedy jednak stał się już bardzo popularny, zaczął być wykorzystywany przez firmy do promocji marek i produktów. Ostatecznie stał się również gigantyczną platformą reklamową która umożliwia dostęp do milionów ludzi. Dzisiaj nawet niewielkie firmy nie wyobrażają sobie marketingu internetowego bez obecności na Facebooku. Do prowadzenia profili zatrudniane są agencje reklamowe, ale też freelancerzy, którzy mają szeroką wiedzę o marketingu internetowym. Facebook służy dziś nie tylko do samego promowania produktów, ale także do sprzedaży bezpośredniej. Odbywa się ona na przykład za pomocą relacji na żywo, podczas których prezenter oferuje konkretne towary. Metoda ta jest chętnie wykorzystywana zwłaszcza przez małe sklepy internetowe. Te na początku drogi nie posiadają jeszcze wysokich budżetów marketingowych. Reklama na Facebooku jest dla nich darmowym, a zarazem bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do klientów.
Linkedin – dla zawodowców
Użytkownicy LinkedIn preferują bardziej profesjonalne treści. Tam raczej nie spotkamy kotów, ani memów politycznych. Znajdą się za to wartościowe porady na temat biznesu, choć każdy ma nieco inny sposób, by wyróżnić się z tłumu innych zawodowców. Podobnie jak na Facebooku – kluczem jest uzyskanie wielu polubień oraz komentarzy. Ważne jest też posiadanie szerokiej sieci zawodowej, w ramach której nasze wpisy będą polecane dalej. Na LinkedIn mamy tę przewagę, że sieć rozwijać możemy sami. Wystarczy zapraszać do niej osoby z naszej branży, lub z innych dziedzin. Z dużym prawdopodobieństwem można przewidzieć, że przyjmą one nasze zaproszenie. Samo pozyskiwanie kontaktów to jednak nie wszystko. Dopiero ten kto zadba, by ilość osób w sieci zawodowej przełożyła się na zarabianie pieniędzy realnie skorzysta z obecności na tym portalu.
Twitter – stań się sławny w minutę
Twitter różni się od wyżej wymienionych serwisów sposobem komunikacji z odbiorcami. Portal ten dopuszcza komunikaty o maksymalnej długości 280 znaków. Limit wymusza krótkie i treściwe formy. Sprawia to że Twitter świetnie sprawdza się w przypadku dziennikarzy i przedstawicieli pokrewnych zawodów. Wszędzie tam gdzie liczy się szybkość będzie on bardzo przydatny. Z tego portalu korzystają gwiazdy telewizji, czy osoby publiczne. Twitter może być też świetnym narzędziem do tego, by szybko zaistnieć w internecie. Jeden post przekazany dalej może zaowocować wielką popularnością. Trzeba tylko uważać, by nie było to mniej niż pięć minut sławy.