To, wyróżnia Curriculum Implantologiczne na tle innych realizowanych w Polsce szkoleń i kursów z implantologii, to przede wszystkim sam program, nacisk na zajęcia praktyczne i wybitni eksperci, prowadzący zajęcia.
Cykl Curriculum Implantologiczne, składa się z dziewięciu jedno- i dwudniowych szkoleń, podczas których uczestnicy otrzymują niezbędną dla każdego implantologa wiedzę. Zajęcia rozpoczynają się wykładem wprowadzającym, omawiającym protokoły leczenia, różne systemy implantologiczne (ich zalety, ale także i cechy, na które należy zwrócić szczególną uwagę), regeneracyjny potencjał kości i tkanek miękkich oraz sposoby postępowania z nimi. Kolejne spotkanie jest poświęcone powtórce z anatomii, tym razem jednak bardzo mocno skierowanej na wszystkie struktury anatomiczne w obrębie twarzoczaszki, które są ważne z punktu widzenia implantologa. Uczestnicy część zajęć spędzają w prosektorium, gdzie na kadawerach przyglądają się między innymi przebiegowi naczyń i nerwów w świetle zatok szczękowych. Duży moduł zajęć jest poświęcony anomaliom w obrębie twarzoczaszki, aby uczulić na sytuacje, w których standardowe sposoby postępowania mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Trzecie szkolenie porusza tematykę samego przygotowania gabinetu oraz sprzętów i narzędzi, niezbędnych do przeprowadzenia zabiegu implantologicznego. Istotnym elementem tego spotkania jest zwrócenie uwagi na rolę, jaką podczas pracy w gabinecie odgrywa zespół, tworzony przez lekarza i jego asystę. „Podstawy implantologii” to pierwsze szkolenie, w trakcie, którego uczestnicy wkręcają implanty – w tym wypadku odbywa się to na różnych modelach fantomowych, imitujących proste przypadki kliniczne, od których zawsze dobrze jest zacząć swoją praktykę. Podczas zajęć uczestnicy poznają również szczegółowo zasady obsługi samego sprzętu – fizjodyspenserów. W trakcie szkolenia poświęconego planowaniu leczenia implantologicznego, uczestnicy dowiedzą się jak wykorzystać nowoczesne technologie by usprawnić swoją pracę. W ciągu dwóch dni nauczą się obsługi oprogramowania do aparatów CBCT, a także po raz kolejny wszczepiają implanty w modele fantomowe, tym razem przy pomocy szablonów chirurgicznych. Całe szkolenie kończy się przygotowaniem planu leczenia na podstawie informacji uzyskach z badania i analizy modeli. W trakcie szóstego szkolenia uczestnicy poznają podstawy leczenia protetycznego opartego na implantach, Podczas rozbudowanej części warsztatowej wykonują korony tymczasowe na implantach, pobierają wycisk roboczy na łyżce otwartej i zamkniętej, ćwiczą dobór łączników protetycznych oraz montaż zatrzasków w protezach overdentures. Kolejne dwa szkolenia odbywają się z udziałem pacjentów. To właśnie podczas nich, każdy z uczestników ma możliwość wszczepienia implantu i/lub asystowania w trakcie zabiegów augmentacji kości lub Sinus Lift. Jest to wyjątkowo możliwość sprawdzenia swojej wiedzy zdobytej na poprzednich szkoleniach i wykorzystanie jej w praktyce pod okiem eksperta. Ostatnie zajęcia poświęcone są utrzymaniu estetyki w jamie ustnej, na którą składa się zespół zależności pomiędzy tkanką miękką, kością, zębami i implantami. Program Curriculum Implantologicznego jest tak skonstruowany, aby kolejne tematy wymagały wykorzystania wiedzy z poprzednich spotkań, co wymusza na uczestnikach stałą powtórkę. Dzięki temu proces nauki jest trwały i przynosi najlepsze rezultaty.
Głównym i najważniejszym celem cyklu Curriculum jest przygotowanie uczestników do rozpoczęcia pracy, jako implantolog i umożliwienia stomatologom wszczepienia swojemu pacjentowi pierwszego implantu. Program prowadzi uczestników w ten sposób, by pierwsze zajęcia przygotowały uczestnika do spotkania poświęconego praktycznym aspektom implantacji, czyli zabiegom. Stąd tak duży nacisk postawiony na zajęcia praktyczne. Podczas poszczególnych szkoleń uczestnicy wkręcają implanty w modele fantomowe, aby nabyć niezbędnych umiejętności. To właśnie praktyka, jest kolejną cechą, która wyróżnia cykl Curriculum Implantologiczne na tle innych tego typu wydarzeń. W trakcie spotkań, ponad połowę czasu uczestnicy spędzają ćwiczą na modelach fantomowych i zwierzęcych, tak, aby podczas szóstego szkolenia wziąć czynny udział w zabiegach.
Wszystkie zajęcia odbywają się pod okiem wybitnych wykładowców, stanowiących grono czynnych praktyków i ekspertów. Prowadzący, w trakcie zajęć dzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem, prezentując różne przypadki, również kontrowersyjne i zakończone niepowodzeniami. Nie unikają trudnych pytań i z pełną powagą odpowiadają na każde pytania. Nauka od nich, a także możliwość korzystania z ich doświadczenia już po zakończeniu Curriculum, podczas konsultacji, jest nieocenionym wsparciem dla młodych implantologów, rozpoczynających swoją praktykę zawodową.
Dobrze przygotowany program, nacisk na zajęcia praktyczne i wybitni prowadzący, stanowią największe zalety, ale oczywiście nie jedyne, które wyróżniają cykl Curriculum Implantologiczne na tle pozostałych szkoleń i kursów, odbywających się w Polsce oraz dają gwarancję sukcesu uczestnikom, biorącym udział w zajęciach i przygotowującym się w ten sposób do rozpoczęcia pracy, jako implantolodzy.