Honda stopniowo dąży do elektryfikacji wszystkich swoich samochodów sprzedawanych na rynku europejskim. Nie oznacza to jednak, że firma przestała inwestować w nowe modele motocykli. Zgodnie z zapowiedziami producenta, w roku 2020 planuje on wprowadzić kilka nowych maszyn, które zasługują na naszą uwagę. Są to między innymi motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP oraz skuter Honda SH125i. Oba produkty skierowane są do zupełnie różnych klientów. Najbardziej wyczekiwane są jednak Honda CRF1100L Africa Twin oraz jej sportowy wariant — CRF1100L Africa Twin Adventures Sports. Oba modele są napędzane potężnym silnikiem o pojemności 1,084 cm³ i doskonale sprawdzą się podczas jazdy terenowej. Wariant Adventures Sports lepiej nadaje się do jazdy na długich trasach. Wynika to między innymi ze zwiększonej pojemności zbiornika paliwa i tym samym większego zasięgu między tankowaniami.
Honda SH125i — idealny skuter do jazdy po mieście
W roku 2020 każdy salon Honda powinien być w stanie zaoferować nam najnowszy model najpopularniejszego europejskiego skutera. Został on usprawniony pod każdym względem. Po przesunięciu 7-litrowego zbiornika z paliwem pod podłogę skutera oraz dzięki zmianie konstrukcji stalowej ramy rurowej inżynierom Hondy udało się wygospodarować ponad 50% więcej wolnego miejsca. W sumie będziemy mieli do dyspozycji 28 l miejsca bagażowego pod siedzeniem. Pozwoli to między innymi na wygodne przechowywanie kasku integralnego. Z kolei zintegrowane gniazdko USB pozwoli na ładowanie naszego smartfona podczas jazdy. Umieszczono je wewnątrz schowka.
Skuter SH125i jest pierwszym modelem napędzanym silnikiem o pojemności 125 cm³ wyposażonym w system HSTC. Czterosuwowa jednostka 4V eSP+ EURO5 zapewnia wyjątkowo ekonomiczną jazdę. Oszczędność paliwa wynosi 44,6 km/l i jest istotnym usprawnieniem w porównaniu do silnika 2V eSP+ używanego w poprzednich modelach serii SH. Nowy silnik jest także w pełni zgodny z normą EURO5 co z pewnością docenią kierowcy spędzający większość czasu w środowisku miejskim. W przyszłym roku każdy dealer motocykli Hondy, powinien oferować na sprzedaż skutery SH125i.
Nowy motocykl Hondy do jazdy na torach wyścigowych — CBR1000RR-R Fireblade SP
Powstał w oparciu o motocykl CBR1000RR-R Fireblade. Wykorzystuje on liczne technologie, które sprawdziły się podczas wyścigów MotoGP. Chodzi mianowicie o konstrukcję podwozia i silnika w połączeniu z niezwykłą aerodynamiką. Jego czterocylindrowy silnik typu rzędowego został wyposażony zarówno w wahacz, jak i aluminiową ramę. Podobnie jak wszystkie najnowsze modele Hondy, oferuje dostęp bezkluczykowy dzięki systemowi Honda Smart Key. CBR1000RR-R Fireblade SP jest dopuszczony do udziału w ruchu drogowym. Posiada odpowiednie kierunkowskazy oraz światła. Jednakże jest przeznaczony przede wszystkim do brania udziału w wyścigach na wyznaczonych do tego torach.
Nowa honda CBR1000RR-R Fireblade SP wyróżnia się na tle pozostałych motocykli kilkoma szczególnymi cechami. Wykorzystuje elektroniczne sterowanie Öhlins drugiej generacji (S-EC), które pozwala na zwiększenie przyczepności przedniej opony. Specjalnie zaprojektowany tylny amortyzator firmy Öhlins służy przede wszystkim do usprawnienia prowadzenia przy ogromnych prędkościach. Z kolei widelec Öhlins NPX korzysta z systemu tłumienia pod ciśnieniem, który znacząco minimalizuje zjawisko kawitacji. Wszystkie te elementy sprawiają, że CBR1000RR-R Fireblade SP to maszyna stworzona do wyścigów. Co więcej, jest to ostateczna wersja motocykli z serii Fireblade.
Sprawne hamowanie pojazdu zapewniają przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema w połączeniu z hamulec i pompą hamulcową wyprodukowana przez tę samą firmę. Z uwagi na mniejszą objętość płynu w tych 4-tłoczkowych radialnych zaciskach hamulcowych, inżynierzy Hondy zdołali przyspieszyć ich reakcję. Aluminiowy wahacz jest dłuższy w porównaniu do tego zamontowanego w Hondzie RC213V-S. Jednocześnie jego waga pozostała bez zmian, a sztywność poziomową obniżoną aż o 15%. Ponieważ sztywność w pionie zachowano na tym samym poziomie, udało się znacząco polepszyć przyczepność tylnej opony. Oprócz tego motocykle Honda CBR1000RR-R Fireblade SP posiadają asystenta startu ograniczającego obroty silnika oraz dwa tryby wyłączenia układu ABS — SPORT i TRACK.
Niezależnie od tego, która maszyna przypadła nam do gustu, rok 2020 dobrze zapowiada się dla fanów motocykli Hondy. Każdy z nowych modeli jasno ukazuje determinację japońskiego producenta, aby zapewnić swoim klientom dostęp do wyśmienitych produktów. Europejski rynek motocyklowy zmierza w kierunku modeli łączących w sobie wygodę jazdy oraz ograniczone zużycie paliwa, aby spełnić unijne normy związane z emisją spalin. Pod tym względem Honda wysuwa się na prowadzenie.